تصوير لود سايت
    آغاز برنامه ریزی برگزاری دو نمایشگاه سرمایشی گرمایشی و بهره وری آب و انرژی

    آغاز برنامه ریزی برگزاری دو نمایشگاه سرمایشی گرمایشی و بهره وری آب و انرژی

     سه شنبه 22 آبان 1397 / بازدید 2128 / نظرات 0 /

    نشست خبری هفدهمین نمايشگاه بين‌المللي تجهيزات و تأسيسات سرمايشي و گرمايشي (termotec) و نخستین نمایشگاه بهره وری آب وانرژی در ساختمان، صنعت و حمل و نقل به میزبانی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار شد.

    به گزارش اداره رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، در این نشست خبری، ‌مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست و استاندارد مصالح ساختمانی سازمان نظام مهندسی کشور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان حضور داشتند.
    مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در این نشست خبری گفت: حضور گسترده مردم در رویدادهایی که در محل نمایشگاه‌های اصفهان برگزار می‌شود نشان می‌دهد شرکت نمایشگاه‌ها توانسته اعتماد مردم را در این زمینه جلب کند.
    علی یارمحمدیان افزود: نخستین نمایشگاه بین‌المللی بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان صنعت و حمل و نقل اصفهان در تاریخ ۲۷ تا ۳۰ دی ماه امسال برگزار می‌شود و اهمیت بهینه‌سازی و مصرف آب در کشور را می‌رساند؛ این‌که اصفهان برای نخستین بار این نمایشگاه را برگزار می‌کند به این دلیل است که حدود نیمی از مصرف انرژی کشور در بخش ساختمان است؛ بسیاری از فعالان ساخت و ساز تاکنون اراده جدی در ورود به این مسأله نداشتند اما نمایشگاه برای بهینه‌سازی وظیفه خود می‌داند در زمینه‌های مختلف فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهد.
    وی تصریح کرد: این نمایشگاه که با صنعت ساختمان در ارتباط است، تجهیزات و مصالح ساختمانی و توانمندی‌های سیستم‌های بازیافت انرژی، تجهیزات انرژی‌های نو، تجهیزات و مصالح ساختمانی سازگار با محیط‌زیست و ساختمان‌های سبز، انواع عایق‌های رطوبتی و حرارتی، صوتی و سیستم‌های کاهنده آب و انرژی، درب و پنجره‌های چند جداره، سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع با راندمان انرژی مثبت، سیستم‌های کنترل هوشمند ساختمانی در زمینه انرژی، شرکت‌های انرژی و بازرسی در زمینه بهره‌وری انرژی را به نمایش می‌گذارد تا در هدفی که برای آن در نظر گرفته شده است مؤثر واقع شود.
    ۲۹ آبان تا ۲ آذر؛ هفدهمین نمایشگاه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی
    مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان همچنین با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی اذعان داشت: این نمایشگاه به دلیل این‌که پشتوانه خوبی در کشور و استان دارد اعتماد مخاطبان را در این باره جلب کرده و یکی از برترین‌ها در کشور است؛ دسته‌بندی دقیقی هم در این رابطه صورت گرفته و در پنج حوزه اصلی، تجهیزات و سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و سیستم‌های سرمایشی و تهویه مطبوع، لوله و اتصالات انتقال انرژی، تجهیزات برقی و الکترونیکی، کنترل دما و سیستم‌های اتوماسیون خانگی و خدمات وابسته تأسیساتی را به نمایش می‌گذارد.
    وی بازدیدکنندگان نمایشگاه را متخصصانی مانند مهندسان معمار و عمران، عمده و خرده‌فروشانی دانست که در زمینه‌های سرمایشی و گرمایشی فعالیت می‌کنند.
    یارمحمدیان بیان کرد: این نمایشگاه قصد دارد با دارا بودن سطح کیفی قابل قبولی به افزایش کیفیت ساختمان‌های مراجعان کمک کند و در تاریخ ۲۹ آبان تا ۲ آذر ماه برقرار خواهد بود.
    نمایشگاه‌ها محل تلاقی افکار و اندیشه‌های افراد در حوزه عمل است
    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز در این نشست خبری عنوان کرد: این نمایشگاه‌ها محل تلاقی افکار و اندیشه‌های کسانی است که در صحنه عمل و اجرا هستند تا با عرضه‌کنندگان محصولات به طور عملی تبادل افکار کنند و با توجه به مسائل اقتصادی به وجود آمده در کشور شرایطی برای ارائه محصول تولیدکنندگان داخلی فراهم آمده باشد.
    غلامحسین عسگری اضافه کرد: بعضاً افراد مربوط به این حوزه به دنبال مصالح یا دستگاه‌هایی می‌گشتند که در این نمایشگاه عرضه می‌شود اما از وجود آن به خصوص با تولید داخل خبر نداشتند؛ این موضوع به خودی خود برای مملکت مفید است، چون بیشتر انرژی مملکت در ساختمان مصرف و به علت عدم رعایت مقررات ساختمان از انرژی خارج می‌شود؛ طراحان ساختمان وظیفه دارند براساس مبحث ۱۹ این فرهنگ را اشاعه داده و انرژی که با پول زیاد تأمین می‌شود هدر نرود و برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی می‌تواند راهکار خوبی برای طراحان باشد.
    وی تاکید کرد: زمان برگزاری این نمایشگاه‌ها با فصل زمستان تلاقی دارد و همچنین پدیده وارونگی هوا که به بحث سوخت فسیلی و سوخت مصرفی منازل مرتبط است و اگر بتوان به وسیله نمایشگاه این موارد را کاهش داد در کاهش آلودگی هوا هم نقش خواهیم داشت.
    وی تأکید کرد: بحث بهره‌وری مدام در ادارات و برای کارمندان مثال زده می‌شود اما در عمل برای آن کاری انجام نمی‌شود، در این نمایشگاه راهکارهایی ارائه می‌شود تا به طور عملی در ساختمان و صنعت حمل و نقل از استفاده شود و مصرف انرژی بهینه شود.
    عسگری تصریح کرد: همیشه یک سازمان به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد، بلکه باید همه اعضای مربوط به حوزه مصرف انرژی در این موضوع درگیر شوند و باور کنند به بحران رسیده‌ایم؛ موضوع آب زاینده‌رود پدیده‌ای است که به خاطر آن ساختمان‌های معمول شهر فرونشست می‌کند و به علت فرورفتن آب‌های زیرزمینی خطر فرونشست در کمین منازل و علت ترک‌های ساختمان‌ها است اما به آن توجهی نمی‌شود؛ ما قصد داریم این زنگ خطر را به صدا در بیاوریم.
    وی تصریح کرد: اگر واقعیت‌ها به مردم گفته نشود به آن‌ها خیانت شده است؛ سازمان نظام مهندسی مثل یک پزشک ساختمان باید حقیقت را بگوید، اگر زاینده‌رود احیا نشود این فرو نشست‌ها ادامه پیدا خواهد کرد، اکنون مشهود است که در دامنه اصفهان فرونشست در حد ۱,۵ متر بوده و ساختمان‌ها دارد از هم جدا می‌شود که این رخداد به علت استفاده نا به جا از آب‌های زیرزمینی است؛ سرمایه‌ای که باید برای نسل‌های آینده می‌گذاشتیم را استفاده کردیم، راه‌حل جبران آن هم بازچرخانی فاضلاب به درستی و مصرف بهینه از این به بعد است.
    حاصل این نمایشگاه ارتقای فرهنگ عمومی است
    عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان اصفهان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: در موقعیت نزدیک به بحران در حوزه محیط‌زیست و مصرف آب هستیم و این بحران محصول دیدگاهی مدیریت مصرف انرژی است که در گذشته نبوده و امروزه باعث شده همه به دنبال منابع جدید انرژی رفته، آیندگان هم از ما انتظار دارند که از امروز به فکر آن‌ها باشیم.
    ابوذر مجلسی با بیان این‌که در جهت دستیابی به توسعه پایدار یک راه ارتقای فرهنگ عمومی است، ادامه داد: برای این منظور همکاری رسانه‌ها با سازمان نظام مهندسی دارای اهمیت ویژه‌ای است، برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست برای آشنایی بیشتر مردم با مسائل مصرف بهینه، معرفی محصولات و متخصصان جدید می‌تواند راهی برای فرهنگ‌سازی در این عرصه باشد.
    وی درباره کنترل نقشه‌های ساختمانی ابراز داشت: اهمیت اقلیم در طراحی معماری باید مورد توجه قرار گیرد زیرا به میزان قابل‌توجهی صرفه‌جویی و بهره‌وری را بالا می‌برد، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال هماهنگی با دیگر سازمان‌های مربوطه هستیم اما تا زمانی که ساختمان به عنوان کالا است روال به همین شکل خواهد بود، افراد باید در هنگام تهیه منزل سوای معیارهای انتخابی خود بهینه‌سازی و مصرف انرژی را هم مدنظر داشته باشند.
    آلودگی‌های ثابت در وارونگی هوای اصفهان مؤثرترند
    رئیس کمیسیون انرژی، محیط‌زیست و استاندارد مصالح ساختمانی سازمان نظام مهندسی نیز در این نشست گفت: با شروع فصل سرما در اصفهان وارونگی هوا شروع خواهد شد، بیشترین آلودگی مؤثر در وارونگی هوا آلودگی‌های ثابت مثل موتورخانه‌ها، بخاری‌ها، سیستم‌های گرمایشی ساختمان‌ها، نیروگاه تولید برق هستند.
    احمدرضا طاهری‌اصل اظهار داشت: اگر بهترین ساختمان ساخته شود ولی آسایش و رفاه نداشته باشد ساختمانی باکیفیت و ایده‌آل نیست، ساختمانی باکیفیت است که رفاه و ایمنی و آسایش ساکنان آن را فراهم کند، سیستم‌های گرمایش و سرمایش در عصر کنونی این رفاه، ایمنی و کیفیت هوای داخل را بر عهده دارند و یک اولویت پیدا می‌کنند و باید بتوان از آن‌ها به نحو احسن استفاده کرد و بهترین آن‌ها را مطابق با اقلیم خود استفاده کرد.
    وی افزود: برای مقابله با مشکلاتی که در مورد انتخاب سیستمی است باید انتخاب تجهیزات مطابق جغرافیای منطقه باشد ولی معضل موجود در کشور این است که سیستمی وارد می‌شود که مطابق اقلیم نیست. صرفاً سیستمی که گرمایش و سرمایش را تأمین می‌کند استفاده می‌شود، در حالی که باید مطابق با شرایط بهره‌برداری و میزان آب منطقه انتخاب شود.
    رئیس کمیسیون انرژی، محیط‌زیست و استاندارد مصالح ساختمانی سازمان نظام مهندسی کشور گفت: سیستم‌های تهویه مطبوع کنونی ۴۵ درصد مصرف انرژی در داخل ساختمان‌ها دارند، تعمیرات و نگه‌داری یا چرخه عمر حیات یا چرخه عمر بهره‌برداری از محصولات، هزینه دوره عمر باید در بحث تأسیسات توجه ویژه داشت، در کنار آن سیستم‌هایی است که الان از آن‌ها بهره‌برداری می‌کنیم که از طریق هوشمندسازی می‌توان با روش معقولی بهره‌ور کرد.
    وی خاطرنشان کرد: به عنوان راهکار در کنار نمایشگاه کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود، تا اولاً خریداران، عرضه‌کنندگان، فروشندگان، طراحان و ناظران با مباحث علمی و تناسب اقلیم و تجهیزات آشنا شوند و دوم مباحث تعمیرات و نگهداری به بازدیدکنندگان، مالکان ساختمان و بهره‌برداران آموزش داده و با نشست‌های تخصصی در غرفه سازمان این مفاهیم تلقین شود.
    طاهری‌اصل با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان صنعت و حمل و نقل یادآور شد: در کشوری هستیم که دچار بحران تغییرات اقلیمی و در کمربند اصلی با میانگین بارش یک‌سوم متوسط جهانی، منابع انرژی خوب با مصرف بد هستیم که سالانه حدود ۴۰۰ میلیارد مترمکعب کل بارش است که حدود ۲۰۸ میلیارد مترمکعبان تبخیر می‌شود و آبی که در دسترس ما قرار می‌گیرد آماری حدود ۳۸ میلیارد مترمکعب آب زیرزمینی و ۹۲ میلیارد مترمکعب آب‌های سطحی از بارش‌هاست.
    وی مطرح کرد: در عین حال کشورهایی مانند ایران که عرض جغرافیایی بالایی دارند از انرژی خورشیدی می‌توانند استفاده خوبی داشته باشند، در قدم اول باید اتلاف مصرف منابع را کاهش داد، بهره‌وری در آب و انرژی باید باشد، در حوزه آب می‌توان بازیافت آب خاکستری را داشت، فاضلاب یا طلای کثیف پتانسیلی گرفتن گاز متان، تزریق آب تصفیه شده در کشاورزی و تهیه بهترین کود را دارد، در حوزه انرژی هم استفاده از انرژی خورشید به صورت فعال و غیرفعال یکی از راهکارها است.
    رئیس کمیسیون انرژی، محیط‌زیست و استاندارد مصالح ساختمانی سازمان نظام مهندسی کشور توضیح داد: وقتی بحث انرژی است، انرژی در همه ابعاد باید دیده شود، در بخش حمل و نقل و صنعت هم هستند که در این نمایشگاه به دو جهت به آن نگاه شده، یکی این‌که شرکت‌هایی مطرح شوند که مصالحی تولید می‌کنند که مصرف انرژی کمتری دارند و صنایعی که بهینه‌سازی مصرف انرژی دارند هم معرفی شوند، به همین دلیل است که همایش ساختمان پایدار و انرژی، چالش‌ها، ضرورت و راهکارها را داریم و در این همایش دو روزه حداقل ۱۰ نشست تخصصی عملی اجرایی داشته باشد که خروجی بدهد چطور به بهینه‌سازی مصرف انرژی و بهره‌وری آب در ساختمان برسیم.
    هفته آخر دی ماه امسال هفته بهره‌وری آب و انرژی است
    طاهری‌اصل ادامه داد: در این همایش قرار است حداقل ۱۰ کارگاه هم در همایش هم در همایش بهره‌وری آب باشد تا افراد با سیستم مدل‌سازی انرژی در ساختمان، بهینه‌سازی و بازیافت آب در ساختمان، نحوه طراحی مناسب ساختمان، تأسیسات و تجهیزات جدید آشنا شوند، در واقع هفته آخر دی‌ماه هفته بهره‌وری آب و انرژی است. البته باید مطالبه گری مردم برای رفتن به سمت بهینه‌سازی، بهره‌وری و بازیافت برود.
    در ادامه این نشست خبری عبدالرضا لقمانی، رئیس اداره مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان ابراز کرد: مجموع مقررات ملی ساختمان برای حفظ ایمنی و افزایش آسایش با رعایت افزایش بهره بری منابع ملی به صورت پیشنهاد نیست و برای همه ساختمان‌ها لازم‌الاجرا است، مبحث ۱۹ که از مباحث ۲۲ گانه است و به تصویب رسیده در آخرین ویرایش آن در سال ۸۸ با تقسیم‌بندی کشور به سه منطقه تمام کشور را در بر گرفته است اما به علت عدم فرهنگسازی در عموم مردم و متخصصان ضرورت اجرای آن هنوز محرز نشده است.
    وی یادآور شد: با اجرای این طرح حداکثر افزایش قیمتی که به واسطه این مقررات به ساختمان تحمیل می‌شود، حداکثر پنج درصد قیمت تمام شده ساختمان را در بر دارد در حالی که می‌توان در همان زمان بهره‌برداری با همان شرایط از حدود ۴۰ درصد از میزان راندمان تجهیزات کمتر استفاده کرد، اما در زمان بهره‌برداری ۵۰ درصد مصرف انرژی کاهش پیدا می‌کند که در دراز مدت سودآور می‌شود، ضرورت و صرفه اقتصادی تجهیزات بهینه برای عموم روشن نشده و هنوز استفاده از آن‌ها را ضرورت نمی‌دانند.
    رئیس اداره مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان بیان کرد: در کنار نمایشگاه یک همایش ملی با کمک سازمان نظام مهندسی در روزهای ۲۶ و ۲۷ دی همزمان با افتتاحیه اولین نمایشگاه بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حمل و نقل با رویکرد حفظ محیط‌زیست برگزار می‌شود.

    نظرات کاربران پیرامون این مطلب

    انصراف از پاسخ به کاربر
     

    درباره ما

    شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان اصفهان فعاليت خود را در سال ۱۳۷۲ آغاز نمود و به لطف الهي تاكنون روند رو به رشدي را با سرعت قابل توجهي دنبال كرده است.

    عضویت در باشگاه ما

    برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاعات شماره تلفن خود را وارد نمایید.

    تماس با ما

    دفتر مرکزی : اصفهان - خیابان علامه امینی - روبروی خیابان فردوس - شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان *** کارشناس نمایشگاه: خانم عباسی--- تلفن ثابت: 32606601-031 تلفن همراه:09134632311 ....................................................................................محل برگزاری:اصفهان-کمربندی شرق - روبروی منطقه روشن دشت - شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان

    03132603006,03135008

    info@isfahanfair.com