تصوير لود سايت
    رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان در نشست خبري نمايشگاه اعلام كرد: اهتمام جدي در زمينه استفاده از انرژي هاي نو و پاك

    رييس سازمان نظام مهندسي ساختمان در نشست خبري نمايشگاه اعلام كرد: اهتمام جدي در زمينه استفاده از انرژي هاي نو و پاك

     سه شنبه 2 آذر 1395 / بازدید 1807 / نظرات 0 /

    عدم تناسب بار حرارتی و برودتی با ظرفیت‌های سیستم ها نیز از اشکالاتی است که نه به صورت دقیق بلکه به صورت تخمینی ارزیابی می‌شود. از سوی دیگر سیستم‌های نوین در طراحی با تکنولوژی‌های موجود تناسب ندارند.

    رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: این سازمان در دو سال گذشته به طور جدی در بحث انرژی‌های پاک ورود پیدا کرده است.
    به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، علی زهتاب در نشست خبری نخستین روز از پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی در جمع خبرنگاران، یکی از اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه ها را ترویج مقررات ملی ساختمان دانست و اظهار داشت: مقررات ملی ساختمان برای تامین ایمنی و آسایش تعریف شده و ایمنی نیز از طریق طراحی‌ها و نظارت‌های عمرانی، معماری و شهرسازی و آسایش از طریق تأسیسات برقی و مکانیکی محقق می شود.
    وی با اشاره به این که تحولات انقلاب صنعتی باعث پدید آمدن ابزارهای مخرب طبیعت گردید، افزود: طبیعت نیز چهره قهری خود را با پدیده‌هایی مانند خشکسالی به بشر نشان داد اما اکنون وقت آن است که چهره صلح طلب انسان به طبیعت نشان داده شود و شاه بیت این موضوع استفاده از انرژی‌های پاک است.
    زهتاب خاطرنشان کرد: درخواست ما از شرکت های ساختمانی ورود جدی و اساسی به حوزه انرژی های پاک و نو است و سعی داریم سازندگان را در این خصوص ترغیب کنیم.
    میزان انرژی ساختمان ها نیز در آلودگی هوا نقش دارد
    همچنین رییس کمیسیون محیط زیست، انرژی و استاندارد مصالح سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: بیش از 57 درصد انرژی ساختمان صرف تأسیسات سرمایشی و گرمایشی می‌شود و این موضوع باعث شده که آلودگی هوای ناشی از مصرف انرژی در ساختمان‌ها در رتبه دوم آلوده کننده ‌ترین‌ها پس از حمل و نقل قرار گیرد.
    احمدرضا طاهری اصل در جمع خبرنگاران اعلام کرد: متأسفانه موضوع مهم تناسب اقلیم برای طراحی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در نظر گرفته نمی شود. از دیگر مشکلات این است که بیشتر طراحان و مهندسان با سیستم‌های جدید آشنا نیستند و مجریان و نصابان تأسیسات نیز آموزش کافی ندیده اند.
    وی با بیان اینکه مقررات ملی ساختمان به روز نیست، ادامه داد: عدم تناسب بار حرارتی و برودتی با ظرفیت‌های سیستم ها نیز از اشکالاتی است که نه به صورت دقیق بلکه به صورت تخمینی ارزیابی می‌شود. از سوی دیگر سیستم‌های نوین در طراحی با تکنولوژی‌های موجود تناسب ندارند.
    به گفته وی، انسان در قرن 19 آسایش خود را با پوشش خود و امکانات داخلی ساختمان فراهم می‌کرد که نمونه آن استفاده از کرسی‌ها درون خانه‌ها است. در قرن بیستم، بشر برای ایجاد آسایش از تاسیسات مکانیکی در ساختمان‌ها استفاده کرد که بیشترین ضربه را به خود و به طبیعت وارد کرده و جنگ بشر با طبیعت آغاز شد. اما قرن 21 قرن بهره گیری از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر  است و در قرن 21، انسان‌ها برای آسایش خود به سمت طبیعت گرایش پیدا کرده‌اند.

    نظرات کاربران پیرامون این مطلب

    انصراف از پاسخ به کاربر
     

    درباره ما

    شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان اصفهان فعاليت خود را در سال ۱۳۷۲ آغاز نمود و به لطف الهي تاكنون روند رو به رشدي را با سرعت قابل توجهي دنبال كرده است.

    عضویت در باشگاه ما

    برای اطلاع از آخرین خبرها و اطلاعات شماره تلفن خود را وارد نمایید.

    تماس با ما

    دفتر مرکزی : اصفهان - خیابان علامه امینی - روبروی خیابان فردوس - شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان *** کارشناس نمایشگاه: خانم عباسی--- تلفن ثابت: 32606601-031 تلفن همراه:09134632311 ....................................................................................محل برگزاری:اصفهان-کمربندی شرق - روبروی منطقه روشن دشت - شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان

    03132603006,03135008

    info@isfahanfair.com